Van zuid naar noord - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Channa en Mila - WaarBenJij.nu Van zuid naar noord - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Channa en Mila - WaarBenJij.nu

Van zuid naar noord

Door: Channa

Blijf op de hoogte en volg Channa en Mila

29 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na nog een avond met plankton zwemmen wat echt is uit een sprookje hebben we de volgende dag de boot gepakt terug naar Ranong om daar met de nachtbus verder te gaan naar Bangkok.
Na een grappige rit in een open busje met onze tassen in onze nek heb ik me gewaagd aan mijn eerste echte streetfood dinner.
Het was alsof er stoom uit mijn neus en oren kwam maar toch was het heerlijk.

De nachtbus was een comfortabele met 24 plekken maar evengoed niet gebouwd op mijn Europese lange benen.
Mila is hier in thailand wat voor ons de tempels in thailand zijn. Iedereen i onder de indruk van haar wil foto's maken van ons of aan haar zitten. En afhankelijk van de persoon laat ik dat gebeuren. Mila bevalt het bnn'er leventje prima... Ze lacht en zegt iedereen in het Thais gedag met handjes en al...

Voor ons in de bus zat een monnik die ook gelijk in gesprek ging met haar en ons heeft geholpen met de weg vinden naar het treinstation. Hij wilde zelfs zijn plek afstaan in de bus aan mila en naast mij komen zitten omdat ze de tv dan beter kon zien. Nou dat is vrij ongebruikelijk voor de monniken kenners onder ons.Hij bood ons een ontbijt aan en stond er zelfs op dat we geld van hem aannamen om ander eten te kopen toen hij zag dat mila het Thaise eten niet wilde eten.

Ok en dan is het 7.00 in de ochtend in Bangkok gegeten en wel.. Wat doe je tja dan maar een rondje lopen.
Al snel kwam ik er achter dat we vlak achter Chinatown zaten dus dan maar die kant op..,we hebben immers pas om 18.10 de trein naar Chiang Mai.
Onderweg zijn we een prachtige tempel tegen gekomen die extra onze Nieuwsgierigheid wekte door een grote groep mensen die om 1 man in een roze/paarse jurk liep. In de tempel waren monniken bezig voorbereidingen te treffen omdat deze man een nieuwe monnik zou worden en ingezegend werd.
Hier mogen alleen monniken bij zijn dus we zijn naar buiten gegaan, waar Mila met de halve familie op de foto ging.
Na even verder gewandeld te hebben zijn we toch terug naar de tempel gegaan waar de familie ons zag en gelijk uitnodigde voor de ceremonie en de lunch na afloop.
Echt een belevenis die ik nooit meer vergeet ongelofelijk die live mantra's en heilige water en het gevoel dat je zo welkom bent.

Inmiddels nog 3 uur te gaan dus maar alvast naar het treinstation voor een drankje en een ijsje. En ook daar tja het lijkt wel of we het aantrekken weer in een gesprek met een monnik gekomen.
Deze heeft ons uitgenodigd om als we uit Chiang Mai komen naar zijn tempel te komen waar ons dan de basis van het mediteren wil leren. Echt deze dag lijkt wel een droom. Wat zijn wij omringt door liefdevolle mensen.

De trein reis was super. De bedden zijn nog comfortabeler dan de bedden die we tot nog toe hebben gehad en na een goede nacht aangekomen in Chiang Mai.
Ik voel gelijk dat dit een goede plek is als basis voor ons volgende deel van de vakantie. Je word bijna omvergelopen door de taxichauffeur 's maar na iedereen afgewezen te hebben en eerst een tosti gegeten te hebben bij de supermarkt heb ik een tucktuck geregeld om ons naar het guesthouse te brengen. Gelukkig is hier plek, jammer genoeg voor 1 nacht maar in ieder geval een heerlijke kamer.

Nu is het inmiddels donker geworden en ga ik mila maar eens wakker maken om naar de markt te gaan om ergens wat eten te scoren.
Want ondanks het goede slapen maakt het zoveel indruk dat ze s middags ook nog zo nu en dan in slaap valt.

En dan morgen naar het volgende hotel en kijken of we de lang verwachte olifanten tocht kunnen regelen.

• 29 Januari 2015 - 16:52

Marjoke:

Lieve Channa & Mila, wat fijn om weer wat van jullie te horen!
    zo te lezen genieten jullie nu echt van het Thaise leventje!
    Wat leuk, dat ze met Mila op de foto willen!
    Ben benieuwd, hoe Mila met haar gebaartjes de thaise mensen
    bedankt en gedag zegt!
    wens jullie nog hele fijne dagen toe!
    Dikke knuffel voor allebei en nog veel plezier! XXXX

• 29 Januari 2015 - 18:36

Annemarie:

Hoi Channa en Mila, fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Ook met al jullie mooie belevenissen dat is toch heel mooi, en met veel lieve mensen om jullie heen.Een hele gezellige reis naar het volgende plekje, en wie weet score jullie nog een olifant.we gaan het horen. Groetjes van ons,en een dikke kus voor Mila.

• 30 Januari 2015 - 14:19

Rina:

Hoi Channa wat leuk om weer wat van jullie te horen het is wel een droomreis die jullie aan het maken zijn.
    Super dat jullie er zo van genieten geef Mila een knuffel en veel plezier samen liefs Rina.

• 03 Februari 2015 - 10:01

Ina:

Wat een belevenis allemaal.... heerlijk ik zie het helemaal voor me,
    snap je nu waarom we verliefd zijn op dit mooie land met hun o zo lieve mensen.
    En voor jou zoveel indrukken maar voor die kleine meid nog vele malen meer.
    Wat een mooi verhaal over die monnik het moet allemaal zo zijn.
    Nog heel veel plezier van van alles wat nog komen gaat want Chiang Mai is ook fantastisch.
    Dikke knuffel voor jullie beiden. mama